Direktlänk till inlägg 28 juli 2014

DAG 10

Av Carina - 28 juli 2014 14:54

Denna dagen bytte vi från Shropshire Union Kanal till Staffordshire and Worcstershire Kanal.

Omgivningen förändras lite.   Mera stadsbebyggelse och klotter i tunnlarna. Mycket trädgårdar längst kanalkanten mer eller mindre välskötta.

Slussarna är betydligt djupare och slussportarna enormt tunga att öppna emellanåt.

Dessutom småregnade det en stor del av tiden och det har vi inte haft så mycket av så det känns också ovant.

Vi stannade vid en marina där vi tänkte shoppa lite och kanske ta en glass eller fika. När vi steg ur båten och började gå upptäckte vi att vi var inlåsta på marinan för att den var privat. Bara att åka vidare alltså.

Vid en sluss stannade vi för där hade de en liten souvenirbutik och glass i ett runt hus,

där kunde vi också fylla vatten.

Penkridge var etappens stopp för natten och samtidigt kom ösregnet. Det formligen öste ner. Vi satt i båten och planerade dagens och morgondagens aktiviteter.

Vi gick iland och bunkrade upp rejält för i morgon blir det landsbygden igen.

Sen gick vi till puben The Boat och åt middag. Gunnar och jag åt varsin planka med två skivor ciabatta med vitlökssmör, en skål nachochips med salsa, en skål strips med dressing, en skål tomatsalsa, lökringar och en pint Carling till det. Smaskigt!

Sen blev det fotboll, vi hade tur att få ett bord bredvid storbildsskärmen. Vi troppade och återvände till båten en efter en, alla var inte såååå intresserade!

förspel

28 juli 2014 18:59

kram på dig Carina! Du skriver verkligen en jättebra blogg. En polare till mig länkade den via facebook för ett tag sedan och nu följer jag din blogg varje dag efter jobbet. Kan lixom inte låta bli :-) Du uttrycker dig på ett väldigt unikt sätt.

Fortsätt skriva! Kram <3

/Lina

Carina

28 juli 2014 20:56

Tack! Jag blir både glad och rörd!
Det funkade inte att blogga direkt från resan så jag har nu i efterhand gjort jobbet. Inte riktigt som jag tänkt mig men nu är den ändå klar!