Alla inlägg under juni 2014

Av Carina - 26 juni 2014 16:01

Nu är det nära.


Vi har daglig kontakt med våra reskamrater i Norge. Ludmila har dubbelt medborgarskap och behöver visum som har strulat rejält. Precis idag fick vi veta att hennes pass kommit.

Det har varit lite oroliga dagar men nu kan vi andas ut!!!!!


Vi har samlat vår packning på bordet i uterummet för att få en överblick och kunna sortera bort (förhoppningsvis inte!!!!) det som inte får plats.

Handskar ifall det blir kyligt att styra båten, ficklampa ifall vi behöver ut om natten, keps om det blir för soligt på flinten för vissa, inte till mig,  plåster, paraply, värmeljus, kryddor och annat smått och gott man kan behöva på en kanalbåtsfärd.


Vi har tagit med några bra filmer och spelat in musik vi tror att alla ska gilla.

Ikväll ska vi kopiera lite foton och lägga på en DVD.

Jag letade bland mina olästa böcker efter nåt bra att ta med. Hittade endast inbundna och tycker det blir så tungt att packa, men som tur är fick jag i present idag av ett barn som ska sluta på vårat dagis en pocketbok jag genast packade ner.


Jag kollar vädret på Klart.se varje dag och ännu så länge ser det bra ut: runt 20 + och minimal risk för regn den närmaste veckan.


Fortsättning följer.....  





Av Carina - 19 juni 2014 22:30

Det är mycket som ska hända den här veckan!


Först ska vi precis som alla andra fira midsommar förstås.

Sista veckan innan semestern är det mycket som ska fixas på jobbet. Frysen ska fyllas med bröd och jag vill gärna städa ur frysar, kylar och matförrrådet så det är fräscht när höstterminen börjar igen.

Vi ska också fira av en medarbetare som går i pension.

 

Lite grejer ska inhandlas.

Sen ska katten skjutsas till mormor i Arboga.

Vi behöver klippa gräset, binda upp både tomater och ärtorna.

Kläder ska tvättas och strykas.


Jag har börjat kolla över min packning lite.

Vad tar men med?

Det är ju ingen sol och badsemester precis.

                              

Och i England regnar det ju alltid, eller?????    

 

Man får nog ta med lite varma kläder, lite svalare varianter och sånt som håller fukt och regn ute.

Bekväma skor för "hoppiland" och sandaler för soliga promenader. Pumpsen lämnar jag hemma den här resan:)

Samt en del förströelse, såsom spel, korsord, böcker, filmer för regniga kvällar m.m

Det är begränsat utrymme i båten så det gäller att tänka över noga vad man behöver.

Det ingår lakan, handdukar och alla husgeråd man kan behöva som tur är!


......och jag måste passa på och plocka så mycket smultron jag kan för när vi kommer hem sen är de slut kan jag tro.......





Av Carina - 16 juni 2014 22:30

Idag är det exakt 10 dagar kvar.....

Vi ska tillbringa två veckor på en kanalbåt i England!

För ganska precis ett år sen fick vi frågan om vi ville följa med på en kanalbåtstur av Göran.(En kontakt Gunnar fått på  nätet och haft mailkontakt med ett par gånger)

Han är svensk, bosatt på Lovund i Norge tillsammans med sin ukrainska fru Ludmilla.

Vi blev eld och lågor, en sådan resa hade vi funderat på men inte kommit längre än till en fundering.

Lite betänkliga blev vi först ändå:

Tänk om vi inte funkar ihop....

Tänk om det blir tråkigt....

Tänk om jag snarkar....

Tänk om....

Men så sa vi: det är två veckor av hela vårt resterande liv. Blir det olidligt får man väl ta en promenad och sen bita ihop.

Man måste våga för att vinna!

Men vi ville allt träffa våra medresenärer innan vi bestämde oss (och de oss naturligtvis) så i augusti kom Göran och Ludmila hem till oss och hälsade på. Vi hade det jättetrevligt och trivdes bra ihop. Yippie!!!

Ett dygn gick vi fort, vi pratade massor och skrattade mycket.

Under vinterhalvåret fick vi veta att Inger och Ernst, ett norskt par också från Lovund skulle följa med.

Under påsken åkte vi de 150 milen upp till Norge och den lilla fina ön Lovund och hälsade på allihop.

Inger och Ernst visade sig vara lika trevliga som Göran och Ludmila.

Nu är vi övertygade om att det här blir en bra resa!

Och som sagt 10 dagar kvar.....



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards